ADMIN'S DESK

ADMIN'S DESK
1. AT RODLENTUK, WE PROVIDES PROMOTION SERVICES FOR YOUR FISHING TACKLE ITEMS. WITH NO COMMISSIONS OR "MARK-UP" ON YOUR SALES PRICE FOR EACH ITEMS. WE ENCOURAGE YOUR ENTRY TO SHARE ON FACEBOOK, BLOGS, FORUMS OR ANY COMMUNITY PAGE AS YOU COMFORTABLE WITH. WE HOPE FOR HONEST DEALERS TO SELL GOODS AND STRICTLY NO FRAUDS ITEMS. WE WILL NOT TAKE ANY RESPONSIBILITY FOR ANY FRAUD CASE HAPPENED BUT WE WILL PROVIDE COOPERATION TO AUTHORITIES ON FRAUD CASES IF OCCURRED. PLEASE SHOP FOR BUSINESS TERMS AND CONDITIONS AT KEDAI RODLENTUK.
2. FURTHERMORE, WE ALSO IN THE PROCESS OF DATA COLLECTING FOR FISHING POND IN MALAYSIA. COLLECTIVE DATAS COULD HELP FISHING SPORTS LOVERS TO GET BASIC INFORMATION ON PREFERED POND. LIKEWISE, IT IS ALSO TO HELP PROMOTE FOR FISHING POND OPERATORS. PLEASE VISIT THE MAP OF PONDS.
3. WE ALSO WELCOMES FISHING TRIPS TO PROMOTE IN OUR BLOGS, OR ANY ANGLING ACTIVITIES FROM PAST OR PRESENT.DO NOT HESITATE TO SHARE YOUR ADVENTURES BY EMAILING TO US: wanshem@gmail.com

Wednesday, October 10, 2012

Memancing Patin Mekong di Bukit Tambun







Video kat atas ni adalah video lama, saja saya letak kat sini sebab saya tak pernah review isu ni di dalam blog rodlentuk. Masa ni kami pergi 5 org termasuk sorang budak anak kepada member yang berumur 10 tahun. Video ni pun amik dari camera phone waktu malam dan agak tak clear.

Sampai pun agak lewat, kami semua terus beli umpan, mata bom dan matakail kat tauke kolam ni. Kelam kabut jugak la bancuh umpan dan humban umpan ke dalam air. Kolam ini "Catch and Release" kalau dapat tangkap nanti ada pekerja2 kolam ini akan datang untuk membuka matakail.



Video Pemancing lain-lain di kolam Plabuk Bukit Tambun

Kolam kat sini tak la besar sangat tapi memang sempoi laa kalau nak merasa tarik ikan patin mekong atau orang siap panggil Plabuek. Malam kami di sana, saya sendiri mendapat 5 ekor yang purata saiz di bawah 10 kilo (Kalau besar tu ada jackpot). 

Kolam patin mekong di Bukit Tambun tutup pada pukul 12 malam, dan dibuka dari pagi. Kalau hari minggu datang sini memang ramai org. Ada sebuah lagi kolam di sebelah kolam pating mekong ini, ikan2 biasa yang ada di kolam air tawar lain-lain.

Video Pemancing lain-lain di kolam Plabuk Bukit Tambun

Pernah berlaku disini, di hadapan mata saya sendiri, rod seorang pemancing telah terjun kedalam air akibat dari di rentap oleh patin mekong di sini. Memang Ganas! yg menyedihkan tu saya terperasan sebelum rod member tu masuk dlm air, saya tengok dia pakai mesin Shimano Callcuta  Conquest DC. Memang frust gak laa member tu.. mahal kut mesin tu.... terjun ke dalam air akibat dari rentapan plabuk di Bukit Tambun!



Video Pemancing lain-lain di kolam Plabuk Bukit Tambun



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RodLentuk Blog List